zaterdag 9 april 2016

Veranderingen

"Change is the essence of life;
be willing to surrender who you are
for what you could become."  - unknown

In dit stukje wil ik het graag hebben over veranderingen, gewoon, omdat het mijn hoofd wat helderder maakt en je dit misschien wel herkent.

Ik ben soms bang om dingen te doen die ik normaal niet zou doen. Ik hou me vaak vast aan het leven dat ik altijd al heb. Niet dat dit erg is, maar op sommige momenten wou ik dat ik niet zo bang was. Bang om veranderingen te maken, bang om te falen. Ik weet van mezelf dat ik faalangst heb en de kans is groot dat dit er ook mee te maken heeft. Maar ik wil niet verdrietig over komen, want dat ben ik niet (echt!). Ik wil gewoon graag delen dat je ook best bang mág zijn, maar dat je jezelf soms een beetje een zetje moet geven. Een nieuwe richting op. En dat moet ik natuurlijk zelf ook proberen. Veranderingen maken is niet altijd even gemakkelijk, maar het kan wel goed uitpakken. En als je nooit iets nieuws probeert, uit je comfort zone stapt, dan weet je ook niet hoe het zou zijn als je het wel had gedaan (note to self!). En je weet wat ze zeggen: van fouten kun je leren en nooit geschoten is altijd mis.




Ik begin nu helemaal te ratelen over verandering en van fouten leren, maar ik heb nog helemaal niet gezegd waarom ik dit nou eigenlijk schrijf. De rede is dat ik zelf een verandering door ga maken. Ik stop namelijk met volleybal, een sport die ik al zo'n acht jaar doe (woah, mijn halve leven al). In plaats hiervan wil ik iets heel anders gaan doen. Wat weet ik nog niet, maar ik ben me al flink aan het oriënteren. Vandaag ben ik bijvoorbeeld gaan kijken bij een eindpresentatie van een paar theaterleerlingen. Zo spannend, ook al doe ik zelf helemaal niet mee. Het is toch allemaal nieuw. Voor mij voelt dit als best een grote stap. Ik weet nog niet óf ik het überhaupt leuk ga vinden, maar ik kan het altijd proberen, toch?


Nu ik dit heb geschreven ben ik enorm opgelucht. Ik zie wel hoe het loopt, laat het allemaal op me af komen en geniet van de nieuwe ervaringen die ik de komende tijd op ga doen.

Ik hoop dat dit artikeltje wat positiviteit met zich meebrengt en dat je de foto's leuk vind (ik vind ze namelijk best gaaf geworden)!


xxx

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen

Leuk dat je op mijn blog kijkt! En heel lief als je een berichtje achterlaat!