maandag 4 april 2016

tag • 10 dingen die je niet over mij weet


Oftewel de 10 things you don't know about me tag! Ik vond het wel eens leuk om een tag in te vullen, dus bij deze: de eerste tag EVUR op mijn blog! Waarschijnlijk geef ik een beetje uitgebreid antwoord, als een soort verhaaltje, want dat maakt het wat mooier en... (tja?) (uitgebreider i guess?) En wat foto's die ik laatst maakte en ik niet zeker weet of ik ze er wel in zet. Ik vind het zo lastig om foto's van mezelf leuk te vinden... Oeps, dat was al een feitje. Laten we snel beginnen!



1

Ik heb een obsessie voor bloemen fotograferen. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe het zit, maar elke keer als ik door mijn foto's scrol op mijn camera zit er wel een kiekje van een bloem tussen. Niet dat ik het erg vind, hoor, komt vast nog wel een keer van pas (not).

2

Ik dans altijd heel gek. Maar dan ook echt heel gek. Niet in het openbaar, natuurlijk, want dan mag ik waarschijnlijk niet meer zonder begeleiding de straat op. Nee, gewoon thuis. Vooral om mijn broertje te irriteren. Hij kan het echt niet hebben als ik expres zo ga dansen. 

Ik hoop dat jullie me nu nog serieus nemen.

3

Twijfelen is een soort hobby van me geworden. Ik ben iemand die niet snel kan beslissen, zelfs niet over de kleinste dingetjes. Zal ik die broek in donker- of lichtblauw nemen? Neem ik de filter HB1 of HB2 voor deze foto? Of als het helemaal niet zo belangrijk is, wil ik niet het foute kiezen. Hou je meer van katten of van fotograferen? Ik krijg nu al helemaal keuze-stress!


4

Ik heb twee katten, Pip en Moos. Pip is een beetje mijn kindje. Ze heeft echt een plekje veroverd in mijn hart, maar dat is denk ik met de meeste huisdiereigenaren hetzelfde geval. Ik denk erover na om nog een post over hen te schrijven? Is dat een leuk idee? (waarschijnlijk doe ik het sowieso) Het is wel een beetje onmogelijk om een leuke foto van die twee te maken. En het is al helemaal een uitdaging om ze samen op de foto te krijgen. 

5

Mijn ogen hebben me het afgelopen jaar veel last bezorgd. En dan vooral mijn linkeroog. Er is namelijk een parasiet (vraag me niet hoe) in gekomen. Lang verhaal kort: Ik moest in oktober naar het oogziekenhuis en ben nu pas echt "genezen". Mijn oog is heel lang heel dik en rood geweest en ik moest in het begin zestien (!) (elk uur dus eigenlijk) keer per dag twee druppels in mijn oog doen. 


6

Nu even een wat leuker feitje, want nummer 5 was niet bepaald de mooiste tijd van mijn leven. Mijn lievelingsseizoen is de herfst! (je bent gewaarschuwd, nu volgt er een lange lijst...) De bomen die prachtige kleuren krijgen, van geel tot bruin. Kastanjes zoeken in het bos en natuurlijk een hele boel fotograferen. Kleding in warme kleuren, vesten en truien. Warme chocolademelk, vooral lekker na een lange wandeling of een regenbui. Schattige laarsjes en lange sjaals. Een goed excuus om elke dag tien koppen thee te drinken. Het getik van de regen tegen de ramen als je lekker in bed ligt. Dit soort dingetjes maken mij helemaal blij in de herfst. En dan vind ik natgeregend worden eigenlijk helemaal niet zo erg meer. 

7

Ik heb twee broertjes. En zoals het altijd gaat met een broer/zus relatie: Soms kan ik ze totaal niet uitstaan, maar ik zou ook echt niet zonder ze kunnen. Ze zijn allebei erg verschillend van elkaar, wat het ook best leuk maakt, en ik kan af en toe best hard om ze lachen. Het zijn schatjes en ik ben echt een trotse zus. (nu ik dat gezegd heb voel ik me oud)

8

Ik denk dat ik best perfectionistisch ben af en toe. Soms kan dit natuurlijk positief zijn, met bijvoorbeeld huiswerk of opdrachten. Maar aan de andere kant... Perfectionistisch zijn kan ook zo zijn nadelen hebben. Ik wil meestal alles goed doen (niemand teleurstellen, goede cijfers halen etc.), maar dat kán gewoon niet altijd! En dat is lastig om te accepteren soms.



9

Het kan zo zijn dat dit ook een beetje te maken heeft met nummer 8, perfectionistisch zijn. Ik hou namelijk van opruimen. Stofzuigen vind ik vreselijk, maar mijn kamer inrichten of mijn bureau herorganiseren vind ik een leuke bezigheid.

10

Ik ben op zijn zachtst uitgedrukt compleet verslaafd aan m&m's. Ik eet ze bijna iedere dag wel een keertje. Niet erg gezond, denk ik, maar het is o zo lekker.

Dat waren alle weetjes! Vond je ze verrassend? 

xxx


4 opmerkingen :

  1. Hele leuke foto's zeg! Wat heb jij trouwens ongelofelijke mooie sproeten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aww heel erg bedankt!! Dat is zoo lief van je :D
      Groetjes!!

      Verwijderen
  2. Hahaha wat n leuke tag :) Erg leuk geschreven & mooie foto's van jou! Ik ben je gaan volgen! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg bedankt! Ik volg jou ook, wat een leuke blog heb je!!
      Groetjes!

      Verwijderen

Leuk dat je op mijn blog kijkt! En heel lief als je een berichtje achterlaat!