Thursday 31 March 2016

Brogues


Zelfverzekerd loop ik door de school heen. Het was een goede keus om vandaag mijn nieuwe schoenen aan te trekken, de schoenen die ik al maandenlang wilde hebben. Ze zijn er eindelijk, aan mijn voeten! Ik wacht samen met mijn vriendinnen bij het engels lokaal, tot de leraar komt. Een paar jongens uit mijn klas staan er ook te wachten. Ik zie ze kijken. Naar mijn schoenen. Mijn hart begint harder te kloppen als ik hun afkeurende blikken zie. Ik voel het bloed naar mijn hoofd stromen. Van schaamte en een sprankje woede. Ik krijg er een rot gevoel van in mijn maag. 'Niet op letten, kom op,' zeg ik tegen mezelf. Waarom voel ik me zo rot? Het is toch míjn keus wat ik draag?




Deze schoenen zijn voor mij een echt statement. Iets wat mijn zelfvertrouwen een duwtje in de goede richting geeft. Het lijkt misschien klein, maar voor mij is het een overwinning om ze naar school te durven dragen. mijn zelfverzekerdheid is nou eenmaal niet dat je zegt groot

Dus deze schoenen zijn een stap (pun) naar meer zelfverzekerd zijn. 


Brogues: H&M     Dekbed: IKEA

Wat zijn jouw lievelingsschoenen? En ben je ook wel eens bang voor de mening van een ander? Laat het me weten in de comments!


xxx

2 comments :

  1. leuk artikel! Ik vind ze echt super tof. mijn favoriete schoenen zijn ook Brogues van Vanharen, bordeaux rood; geweldig kleurtje.

    liefs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel voor het compliment. En wat een mooie kleur schoenen, echt heel tof!
      xxx

      Delete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10