Friday 6 April 2018

studeren in utrecht


De afgelopen maanden ben ik (onder andere) bezig geweest met uitvogelen wat ik wil gaan doen na de middelbare school. En dat einde nadert veel te snel naar mijn idee. Over twee maanden zijn de examens afgelopen en wacht ik in spanning af naar de uitslag... Dus heb ik mij de afgelopen tijd goed georiënteerd op vervolgstudies. Ik heb open dagen bezocht, meegelopen met studenten en heel veel gepiekerd en getwijfeld...

Op dit moment ben ik bijna helemaal zeker wat ik wil gaan doen.



Hogeschool of universiteit? En in welke stad? Neem ik een tussenjaar? Of ga ik meteen studeren? Dit soort vragen hebben mij het afgelopen jaar geteisterd. In mijn dromen, onderweg naar huis. Ik was zo bang dat er niets voor mij tussen zou zitten, dat niks me aan zou spreken. Tot ik het woordje 'Geesteswetenschappen' tegen het lijf liep. De studies binnen deze richting spraken me meer aan dan de rest. Ik was op het goede spoor (tot mijn grote opluchting).

Tijdens een open dag aan de universiteit van Utrecht bekeek ik verschillende studies. Toevallig ook Taal- en Cultuurstudies. Kort gezegd: een brede bachelor waar je de keuze hebt om een taal te studeren en nog een richting te kiezen die je aanspreekt (bijvoorbeeld Film- en televisiewetenschappen). Je stelt eigenlijk zelf je studie samen. Naarmate de presentatie over deze studie vorderde werd ik steeds enthousiaster. En tot nu toe is dit de opleiding die ik wil gaan volgen vanaf september.



Toen ik een meeloopdag ging volgen ben ik samen met Yvonne op pad gegaan. We pakten de trein naar Utrecht Centraal en vonden door middel van Google Maps onze weg naar het centrum. Na een hoorcollege over film te hebben gehad, wat ik super interessant vond, gingen we de stad in. We aten een donut bij Dunkin' Donuts hebben door de Domtuin gedwaald. En we konden het niet laten om wat foto's te maken van deze prachtige plek!


Om eerlijk te zijn zie ik mezelf nog niet studeren in Utrecht (waarschijnlijk), of überhaupt studeren, maar door de meeloopdag kan ik wel iets meer aan het idee wennen. Ook is het echt geen straf om in Utrecht te zijn. De stad heeft een plekje in mijn hart veroverd. 


Binnenkort ga ik me aanmelden (al heb ik wel een beetje een schop onder mijn kont nodig om de knoop door te hakken) en ben ik als het goed is klaar met mijn studiekeuze. Dan staat me nog één ding te doen en dat is slagen voor mijn examens... (aaaah)

Studeer jij al of ben je ook op zoek naar een vervolgstudie (of niet)?



xxx

21 comments :

  1. Hoi ik ben Yvonne, maar dit wist je waarschijnlijk als ;) Ik zit nu nog op de middelbare school (guess welke xD) en ben nog steeds op zoek naar een vervolgstudie. Ik vind je blog heel leuk en hoop dat je meer blogposts blijft schrijven!

    xxx Luv u, dearie!!

    PS I will always be your #1 fan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi yvvie, i love you too!!
      dankjewel dat je mijn post hebt gelezen, hihi
      xxx

      Delete
  2. Oh, wat leuk dat je ook al bijna uit je keuze bent! Dat is moeilijk hè, ik zat zo met hetzelfde probleem, want ik moet volgend jaar ook naar het hoger onderwijs! Heel mooie foto's ook, Eva!! <3 X

    ReplyDelete
    Replies
    1. suuuuper lastig inderdaad!! heb je uiteindelijk wat kunnen kiezen?
      xxx

      Delete
  3. Keuzes maken zijn inderdaad niet makkelijk, maar toch wel knap dat je dit al allemaal uitgezocht hebt!! Mooie foto's!

    ReplyDelete
  4. Hele mooie foto's!! & jaa, het kiezen lijkt me echt zo moeilijk! Maar jouw studie lijkt me heel interessant!

    ReplyDelete
  5. Een studie kiezen is lastig!! Maar wat fijn dat je er eentje hebt gevonden die bij je past! :) En hele mooie foto's heb je gemaakt!

    ReplyDelete
  6. Wat fijn dat je nu bijna zeker weet welke studie je wilt gaan doen! Succes met je examens trouwens :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahh dankje! dat zal ik nodig hebben ;)

      Delete
  7. Dat klinkt als een ontzettend leuke studie! Deze beslissing zal een hoop rust in je hoofd geven :) Succes met je examens!

    ReplyDelete
  8. Wat leuk om te weten! Klinkt als een studie. Ik ga in september beginnen aan mijn tweede studie, toevallig ook in Utrecht. Super leuk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah super!! misschien zie ik je nog wel hihi ;)

      Delete
  9. Het is zo lastig om zulke keuzes te maken, maar wat je nu wil gaan doen klinkt echt supertof! En het studentenleventje is heel druk, maar zo leuk en fijn :) Dat ga je echt nog meemaken, no worries. Maar eerst heel veel succes met je examens! Komt goed!

    ReplyDelete
  10. Oh ja, Utrecht lijkt me wel echt een fijne studentenstad en zo gezellig! De studie lijkt me ook erg interessant. Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen! :)

    ReplyDelete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10