Sunday 12 June 2016

Silber, het boek der dromen


 Dream a little dream

Mijn moeder had Silber een keer voor me mee genomen uit de bibliotheek. Het verhaal van Liv Silber sprak me meteen aan en voor ik het wist kon ik het boek niet meer wegleggen. En ik denk dat het zo ongeveer ook gebeurde met het tweede en derde deel. Deze boeken zijn gewoon te leuk. En in deze post zal ik jullie vertellen waarom.

wees niet bang, zo goed als spoiler free! ;)

Klik op deze afbeelding om naar bol.com te gaan voor een inkijkexemplaar!

Als eerste punt van deze review zal ik je een beetje een idee geven waar het verhaal over gaat. De hoofdpersoon is Liv, of Olivia Silber. Liv, haar zusje Mia en haar moeder verhuizen naar Londen, omdat haar moeder daar een nieuwe baan heeft (en een nieuwe liefde waar ze de meiden pas op het vliegveld over verteld #thanksmom). Ze trekken bij die nieuwe liefde van hun moeder in en gaan naar dezelfde school als de tweeling van de man, Grayson en Florence. De Frognal Academy. Daar leert Liv het vriendengroepje van Grayson kennen en raakt verstrikt in het spannend geheim dat zij met zich meedragen (hint: het heeft te maken met dromen (misschien was dat al wel duidelijk)).

Liv gaat dus naar het Frognal Academy en het leuke is dat er ook een schoolblog is die gemodereerd wordt door Secrecy en zij schrijft over van alles en iedereen op die school. In het boek komen dus af en toe blogposts voor die soms echt heel grappig zijn.

Dit boek valt in het genre fantasie, maar op het eerste gezicht (of de eerste hoofdstukken) lijkt het helemaal geen fantasieverhaal. Liv is een normaal meisje, met een goed gevoel voor humor, dat wel, maar voor de rest is er niets aan de hand. Op een gegeven moment begint de droomwereld meer naar voren te komen en dan snap je wel dat er een beetje fantasie bij zit. En toch is het niet ongeloofwaardig. Ik denk dat ik daarom dit boek zo leuk vind. En ik hou van de karakters, de schrijfster heeft ieder een eigen stem gegeven en dat is gaaf om te lezen.

het boek op de foto's is het tweede deel van silber
In dit boek komt liefde, spanning, humor en fantasie allemaal voor. De schrijfster heeft de leukste schrijfstijl ever en ik heb deze serie echt in geen mogelijkheid meer weg kunnen leggen. Ik raad het echt echt echt heel erg aan om dit boek te lezen. En als je een echte boekenwurm bent zoals ik moet je ook de Edelsteen-trilogie van deze schrijfster, Kerstin Gier, eens bekijken! Die is ook uh-may-zing en ik heb zo'n vermoeden dat ik daarover ook nog een book review ga schrijven.

En ook als je niet zo veel van lezen houdt, maar toch eens een boek wilt proberen dan is dit misschien wel een goede keuze. Het is makkelijk te lezen, wel wat aan de dikke kant, maar echt de moeite waard.

Heb jij ook eens een boek gelezen dat je gewoon niet meer weg kon leggen?

xxx

ps. Ik ben zo blij dat ik weer eventjes een post kan uploaden! Ik hoop dat een book review niet al te saai is. Ik vind het in ieder geval super om over te schrijven. Love you!

12 comments :

  1. De foto's bij jouw posts zijn altijd zo leuk, echt een eigen stijltje (:
    Lijkt me ook best een leuk boek, misschien als ik eindelijk weer eens tijd heb in de zomervakantie probeer ik hem ook wel uit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik smelt helemaal *help* van je lieve comment!! Dankjewel en ik hoop echt dat je wat tijd hebt om het boek te lezen! xxx

      Delete
  2. Leuk dat je een postje over een boek schrijft! Heb het boek nog nooit gelezen maar misschien moet ik dat maar eens gaan doen ;) Je foto's zijn weer heel mooi! <3

    ReplyDelete
  3. Het lijkt me zo'n leuk boek! Heb echt zin om het nu meteen ergens te gaan bestellen haha. En wat een mooie foto's weer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat fijn dat je zo enthousiast bent!! Heel erg bedankt voor het compliment! xxx

      Delete
  4. Klinkt leuk!! Leuk geschreven :)

    ReplyDelete
  5. Klinkt leuk! Supermooie foto's!

    ReplyDelete
  6. Wat een mooie foto's! Nee eigenlijk heb ik dat niet zo zeer gehad, alleen als ik het uit wil lezen omdat het spannend is maar zo vaak komt dat niet voor. Ik ben niet echt een boekenwurm :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahh dankje! En ach, je kunt niet altijd alles leuk vinden :) xxx

      Delete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10