Saturday 28 May 2016

May favourites


Raindrops on roses and whiskers on kittens
Bright copper kettles and warm woolen mittens
Brown paper packages tied up with strings
These are a few of my favourite things

Cream colored ponies and crisp apple streudels
Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles
Wild geese that fly with the moon on their wings
These are a few of my favourite things

Girls in white dresses
White blue satin sashes
Snowflakes that stay on my nose and eyelashes
Silver white winters that melt into spring
These are a few of my favourite things

- The Sound Of Music

Dat is het resultaat van een vrije middag en The Sound Of Music kijken. Maar natuurlijk slaat deze intro niet helemaal nergens op, nee, ik ga het namelijk hebben over míjn favoriete dingen. Van mei.

clothes • dungarees

Mijn tuinbroek moest ik wel in mijn favorieten zetten. Want wat had ik deze maand zonder ze gemoeten? Ik ben absoluut verliefd op deze trend en heb mijn zwarte paar heel vaak gedragen. Ze zitten lekker en je hebt maar weinig nodig om een tuinbroek goed te stylen. Plus: het is perfect om in de lente te dragen, niet te warm en niet te koud.


beauty • miss sporty & tanya burr

Wat make-up betreft ben ik een beetje wisselvallig. Het ene moment ben ik helemaal verslaafd en heb ik zin om mijn ogen helemaal op te dossen, maar het andere moment (vaak 's ochtends, ik weet ook niet waarom, haha) heb ik alleen zin in wat mascara. Deze twee faves waren in ieder geval heel de maand onmisbaar. De nagellak heb ik in Londen gekocht, want in Nederland zijn de producten van Tanya Burr helaas niet te koop (moet wel gebeuren!!). De kleur is een prachtige lichtroze en heet Frosting Cupcakes, is dat niet schattig? Hij dekt heel goed en blijft ook nog eens lang zitten, ongeveer 4 dagen zonder topcoat en zonder af te breken.

Ook de mascara van Miss Sporty was onmissbaar (oke, slechte woordgrap). Het heet Studio Lash en heeft een gebogen borsteltje dat zorgt voor wat meer curve in je wimpers. Ik vind dit heel fijn, omdat ik liever geen wimperkruller gebruik. En tja, hij doet goed zijn werk en kan ik er eigenlijk niet over te zeggen.


reading • silber

Over dit boek heb ik al een post klaarstaan die ik waarschijnlijk midden juni zal plaatsen, dus daarin staat alle informatie over dit boek en waarom ik het echt een aanrader vind. Het is een van mijn favoriete boeken en ik heb deze maand deel 3 uitgelezen!


weather • sun

Ik heb al even een klein voorproefje gehad van echt zomerweer de laatste dagen van de meivakantie. Toen besefte ik pas hoe lekker het is om weer in de tuin te kunnen zitten met een boek. Ik kan dus echt niet wachten tot de zon wat langer haar gezicht laat zien.


plants • cactus

Is deze mini-cactus niet suuuper cute? Eerlijk is eerlijk: hij heeft mijn dag echt goed gemaakt. Ik heb hem namelijk gekocht op een bevrijdingsfestival bij mij in de buurt. Ik had eigenlijk niet zo veel zin om te gaan, maar toen ik zag dat er kraampjes waren met onder andere kleine cactussen er in werd ik wel heel erg blij (en hij krijgt bloemetjes!!).



food • ten to three

Deze maand ben ik samen met een vriendin gaan shoppen. Met dit schattige bakkerijtje bovenaan mijn "to visit" lijstje. Ik wil hier zeker nog een keer terug om goede foto's te maken en jullie alles te vertellen over dit bijzondere plekje. Dus er volgt meer informatie!

(Als je nu al super benieuwd bent is hier hun site)

Wat minder leuk nieuws: de komende maand (juni) zal het heel wat stiller worden op mijn blog. School heeft er namelijk voor gekozen om mijn sociale leven helemaal over te nemen en echt alles in de laatste weken voor de vakantie te proppen. Vanaf dit weekend wordt het voor mij hard werken en veel werken voor school en dus heb ik er voor gekozen om in deze periode even geen posts te schrijven. Wel heb ik er nog eentje klaarstaan en die zal ik midden juni posten! Op instagram kan ik af en toe nog wel een foto plaatsen en natuurlijk ben ik in juli weer helemaal terug, want dan is het tijd voor zomervakantie en kan ik weer volop schrijven!

Tot over een paar weken!
xxx

21 comments :

  1. Leuk artikeltje! Ik ben heel erg benieuwd naar de review van Silber :) Mooie foto's heb je trouwens gemaakt, met al die blaadjes, heel lenteactig <3 Succes met je drukke tijd op school!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awww suuuperbedankt! Ik smelt helemaal van jouw reacties, zo lief! xxx

      Delete
  2. Leuk geschreven! Die cactus is zo leuk <3, succes op school!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel Esther!! Zo lief van je! xxx

      Delete
  3. Leuk lijstje!! En die foto met je mascara vind ik écht heel mooi!!

    ReplyDelete
  4. Leuk artikel en mooie foto's! Ik ben ook helemaal verliefd op tuinbroeken! :)

    ReplyDelete
  5. Wat een enorm leuk lijstje en aaah...liefde voor deze fotootjes. Ik hou ook enorm van mijn dungarees <3

    ReplyDelete
  6. Dungarees zijn zóóó leuk! Ik wil ook nog echt zo'n eentje. Heel fijne blogpost! <3

    ReplyDelete
  7. Leuk artikeltje! Jaa liefde voor tuinbroeken! Die foto's met het cactusje en bloemetjes zijn zo mooi!

    ReplyDelete
  8. Prachtige foto's met die bloesem! Waar heb je je dungaree gekocht? Die is echt tof!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel!! De dungarees heb ik van H&M :) xxx

      Delete
    2. Oh dankje! Dan moet ik daar eens kijken!

      Delete
  9. Wat een super mooie foto's! Zo leuk gedaan :)

    ReplyDelete
  10. Leuk om je favorieten te zien! Ben nu wel benieuwd naar het boek. Succes met school :)

    ReplyDelete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10