Monday 18 July 2016

travel • een dagje den bosch


Het voelde heerlijk om er even tussenuit te gaan met mijn vriendinnen. Om los te komen van mijn gedachten en mijn huis, om een soort van op avontuur te gaan. En officieel de vakantie in te wijden. We wilden al heel lang heel graag met zijn drieën een stad bezoeken. Met ons hoofd in de vakantie en zonder zorgen over school. We wilden weg. Daarom besloten we om de eerste officiële dag van de vakantie met de trein naar Den Bosch te gaan! Ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad en heb ook nog een paar fotootjes kunnen nemen. In deze post laat ik jullie graag zien welke winkeltjes we tegen zijn gekomen, waar we hebben gelopen en wat zeker aanraders zijn om te bezoeken als je een keer in Den Bosch bent.




Het was best spannend, om eerlijk te zijn. Ik ga eigenlijk nooit alleen met de trein, maar ik had er veel vertrouwen in dat het goed zou komen omdat we met zijn drieën waren. Onder het genot van een Starbucks zijn we de trein in gestapt en alles is goed gegaan!


Als eerst zijn we naar de Vughterstraat gelopen, ik had gelezen (o.a. op Naomi's blog) dat hier hele leuke conceptstores zitten. Ik denk dat dit soort winkeltjes echt mijn favorieten zijn, ze verkopen echt van alles. Kettingen, kleding, boekjes, kaartjes... Noem maar op. En alles Instagram waardig. Ook zijn dit de soort winkeltjes die niet de usual things verkopen. En in deze straat barst het van die winkels. me is in luf.

De eerste winkel die we tegenkwamen was Koekwaus. Deze winkel is al leuk voordat je naar binnen gaat. Op de ramen staan allerlei doodles en de naam van de winkel, wat echt een leuk gezicht is. Zodra je naar binnen stapt zie je cactusjes en een prachtig vloerkleed. En zoals je hier boven op de foto's al kunt zien hangt er een fijne sfeer in de lucht.


De volgende winkel die we bezochten heet Webshops Only. Ik was veel te excited voor deze winkel, vanwege het feit dat ze ook buitenlandse make-up verkopen. Als je de winkel binnenstapt staan de leukste kaartjes je toe te lachen. Ook vond ik trouwens de mensen die in de winkel werken heel aardig, wat stiekem toch erg fijn is, zeker bij een wat kleinere keten. Uiteindelijk loop ik naar buiten met een zakje, gevuld met een lipgloss van Tanya Burr (berry picking) en een schattig kaartje met daarop follow your dreams, die ik meteen toen ik thuiskwam op mijn muur heb geplakt (klik hier om het te zien, ik heb er namelijk een foto van op instagram).


Het laatste winkeltje waar ik het over wil hebben is Daily Poetry, ook in de Vughterstraat en weer een mega leuke conceptstore. Ze verkopen er plantjes, fjallraven tassen en allemaal leuke hebbedingetjes. Het is wat prijziger, maar dat is het zeker waard. Ook vind ik de winkel zo leuk ingericht. Er staat een oude piano en een klein "binnentuintje" zoals je op de foto kunt zien.


Rond lunchtijd hebben we een bossche bol op en lekker gekletst. Ook zijn we nog even rond de Sint Jan gelopen en 's avonds hebben we gegeten in Stefano's, een italiaans restaurant met heerlijke pizza's. Hierna zijn we teruggegaan richting het treinstation, maar eerst nog een ijsje gegeten (waar ik een beetje hoofdpijn van kreeg, helaas). De terugreis ging goed en ik vond het zo jammer om aan het einde van de dag afscheid te nemen. Rond 9 uur was ik thuis, vol met verhalen en leuke herinneringen.


Het was een geslaagde dag en ik zou hem zeker nog een keertje over willen doen. Wie weet in een andere stad?

Wat is de laatste plaats die jij bezocht hebt?


xxx

16 comments :

  1. Super mooie foto's! (zoals gewoonlijk!) Vandaag naar Goslar (Duitsland) geweest, zag een heel leuk thee winkeltje, maar heb er niks gekocht uiteindelijk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww dankjewel!! Jammer dat je niks gekocht hebt! Nog wel een fotootje genomen? xxx

      Delete
    2. nee ik heb alleen heel lang door de etalage naar binnen staan kijken en buiten stond van alles! Het rook echt heerlijk

      Delete
  2. Mooie foto's! Die winkels lijken me echt heel leuk, hangt altijd zo'n fijn sfeertje!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje!! Inderdaad, die sfeer is superfijn! xxx

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Den bosch lijkt me zo tof om eens te bezoeken! Die conceptstores zijn er ook mega leuk uit!

    ReplyDelete
  5. Mooie plaatjes heb je geschoten!

    ReplyDelete
  6. Hele mooi foto's en leuke winkels! Den-Bosch is echt een gezellig stad :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. uh-hu! Ik ben het helemaal met je eens! xxx

      Delete
  7. Superleuk zeg! Ik ben zo weinig in Den Bosch geweest in mijn leven, maar daar moet echt een keer verandering in komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zeker! Het is echt een leuke stad! x

      Delete
  8. Whaaat, ik heb al die winkels niet gezien toen ik in Den Bosch was tijdens Tienertour! Het zijn echt precies het "soort" winkels dat ik leuk vind. (want tja, elke winkel met cactussen, kaarten en woonspullen enzo is leuk) De volgende keer móét ik er echt heen, haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat gaaf dat je op Tienertour bent geweest!! En ja ik ben het helemaal met je eens ;)

      Delete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10