Wednesday 17 April 2019

back to austria pt. 2


Toen de tweede week aanbrak reden we met de auto naar het zuiden van Oostenrijk, vlakbij de grens met Italië. Tussen prachtige bergen brachten we de rest van de vakantie door. Het was er een stuk kouder dan in Wenen, maar het uitzicht was adembenemend. En ik kreeg er Sound of Music vibes van. Het plaatsje waar we verbleven heette Kötschach-Mauthen. We hebben veel van de plaatsjes die eromheen liggen bezocht en er vaak heerlijk ijs gegeten. Daarnaast hebben we in totaal vier wandelingen gemaakt door de bergen en gefietst langs het water. Na een van de wandelingen namen we de rodelbaan naar beneden, wat echt geweldig was om te doen. De afdaling met de rodelbaan ging best snel en het uitzicht zo ongelofelijk mooi. Ik wist niet dat ik zo kon genieten van de natuur en in Oostenrijk was dat echt niet moeilijk.


villach 


hiking in the mountains


het uitzicht vanaf onze campingplek


picknicken op de mooiste plekjes


udine


Tegen het einde van de vakantie zijn we ook nog een dag naar Italië gegaan. We bezochten daar het plaatsje Udine. We gingen 's ochtends de markt en 's middags naar het centrum. Het was een heel fotogeniek plaatsje met architectuur die me een beetje aan Venetië deed denken. Toen we aan het lunchen waren op het pleintje vond er een bruiloft plaats in het kerkje naast ons. We hoorden de mensen juichen en zagen overal confetti vliegen. 

Deze vakantie heeft me veel rust gegeven. Toen ik vertrok was ik zo bezig met werk, uni en rijles. Ik maak me daar nu nog steeds een beetje druk om, maar de vakantie heeft me laten inzien dat ik al die dingen voor mezelf doe, om te groeien en op mijn eigen benen te staan. Om nieuwe dingen te leren en deze te gebruiken om te worden wie ik wil zijn. Het neemt niet weg dat het spannend is, maar wel dat het wat waard is. En ik ben heel dankbaar voor die nieuwe inzichten en de geweldige vakantie.

Ik hoop dat deze terugblik voor jullie ook een beetje interessant was om te zien en te lezen! Het heeft mij geholpen weer te denken aan de rust en het feit dat spannende nieuwe dingen niet altijd negatief hoeven te zijn, maar dat het ook leuk-spannend kan zijn. Het is maar hoe je er naar kijkt. 

Ook denk ik dat ik de volgende keer wat eerder moet posten over een reis die ik heb gemaakt, en niet pas een half jaar later... 


liefs,
eva

5 comments :

  1. zo'n mooie foto's!! inderdaad hoog sound of music gehalte :)

    ReplyDelete
  2. Echt super mooie foto's Eef! Ik ben blij dat je door de vakantie een beetje tot rust hebt kunnen komen. En volgens mij wordt het gewoon iets typisch Eva om haar vakantie foto's pas een half jaar later te posten ;)

    ReplyDelete
  3. Deze foto’s zijn weer prachtig! En heel mooi geschreven ook! X

    ReplyDelete
  4. oehh love the sound of music vibesss! vooral je foto's van in de bergen vind ik zoooo mooi! maar ook je straatfoto's, love it, zo'n heerlijke zomer vibess :)

    ReplyDelete
  5. zó mooi, echt, ik zou daar wel willen wonen haha

    ReplyDelete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10