Tuesday 31 March 2020

march • sunshine & quarantaine


maart
2 0 2 0

✍︎

Het is een onwijs gek idee dat ik aan het begin van de maand nog in Keulen zat. Gek hoe alles in een maand tijd zo kan veranderen. Maar wat hier wel het mooie van is, is dat ik de tripjes en vakanties die ik heb kunnen maken nu meer begin te waarderen. Nu alles wordt afgelast zie ik in hoe bijzonder het is om wel die uitstapjes te kunnen doen.

Thuisblijven is voor een huismus zoals ik geen grote opgave. Wel vind ik het eng en schokkend en bijzonder hoe veel impact dit alles uitoefent op de wereld en op mijn wereldje. Ik kan het niet goed onder woorden brengen. Maar vooralsnog was maart een maand om op terug te blikken. En daarom een kleine notitie over mijn maart in deze post :)


In de eerste week van maart ging ik samen met een uni vriendin naar Amsterdam, waar we Little Women voor het eerst zagen! Ik had net die dag ervoor het boek uitgelezen en was onwijs benieuwd naar de film. Wie weet komt er nog een postje over ;)

'Naar de film gaan' voelt nu ook al zo gek om te zeggen. Oh wat mis ik dat! Nu geniet ik wel extra veel van de filmavondjes die we nu thuis op de bank houden. Zo keek ik samen met mijn familie Frozen II en Breakfast at Tiffany's.


En toen volgden de strengere maatregelen. Plots kon ik niet meer naar school en naar mijn werk. Toch gaat het "uni-leven" nog gewoon door, maar dan online. Ik schreef voor school een artikel over de film Sobibor en de overlevenden van de ontsnapping. Een heftig, maar interessant onderwerp om te onderzoeken. 

Daarnaast is een klein lichtpuntje in deze situatie toch wel alle online lessen, video's en instagram live's die nu worden gedaan door creatives om iedereen een hart onder de riem te steken. En iets te doen te geven. Nu heb ik genoeg te doen, maar pikte ik toch een lesje schattige dieren tekenen van Hyshil mee op instagram. 


Ook heb ik (eindelijk) mijn kamer eens goed opgeruimd. Ik verzamel altijd van alles en nog wat en vind het moeilijk om dingen weg te gooien. Nu heb ik mezelf toch even streng toegesproken en bij elk item afgevraagd: "Does this spark joy?" Zo niet, hup, naar de kringloop. (Al moet ik nog wel wachten tot de kringloop weer open gaat...)


De zon scheen volop deze maand ☼ De tinten die de lucht kleuren tijdens een zonsondergang zijn mijn favorieten. Ik wandelde ook met mijn familie door de buurt, gewoon om even een frisse neus te halen en niet binnen te zitten en dat was fijn. Ook zwaaiden we nog even naar mijn opa en oma, vanachter het raam. Dat was wel gek, maar alles om hen veilig te houden. 


Ik nam eindelijk tijd om te schrijven. Vier jaar lang heeft dit verhaal in mijn hoofd gewoond en ik durfde nooit echt te beginnen met schrijven. En nu heb ik al zeker vier hoofdstukken af en ik ben ook daadwerkelijk blij met wat ik heb geschreven! Duss misschien leuk om een keertje iets met jullie te delen?? Misschien ooit ergens... 


Meer dingetjes die een glimlach op mijn gezicht toverden afgelopen maand:
Kensington's Ziggo Dome concert (2017) op Youtube ♡ FaceTime met vriendinnen ♡ Wie is de Mol finale ♡ Deze ketting van Beadies ♡ Letter for the King op Netflix ♡ De woorden hieronder




liefs,
Eva

2 comments :

  1. Wat een prachtige sfeer leg je in je foto's vast! Gek he hoe de gewone dagelijkse dingen nu ineens niet meer zo gewoon lijken. Ik hoop dat het allemaal een beetje wilt lukken met de lessen online!

    ReplyDelete
  2. ohh die foto's zijn zo mooi, de lucht was inderdaad echt heel mooi deze maand! inderdaad een hele rare tijd, maar je hebt er niet te veel last van precies :) echt nice dat je een verhaal aan het schrijven bent! ben benieuwd :) zo leuk inderdaad al die lives van artiesten (muziek en kunstige mensen :))

    ReplyDelete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10