Wednesday 13 February 2019

kiekjes uit lille


L I L L E

Op 1, 2 en 3 februari stond er een stedentripje op de agenda van mijn studievereniging en ik ging mee! Het was ontzettend leuk en deel mijn foto's en verhalen van het weekendje in dit postje. 


d a y  1

Vroeg in de ochtend zat ik in de trein en om 8.00 was ik in Utrecht, klaar voor vertrek! Met de bus reden we door de sneeuw. We maakten een korte koffie (en chocomelk) stop en iets na het middaguur kwamen we aan in Lille. In het centrum kregen we een tour van de stad. Na de tour konden we terug naar het hostel om even op te warmen en onze spullen in de kamer te zetten. De hele avond zouden we voor onszelf hebben, dus we besloten met een groepje naar het centrum te lopen en een plekje te zoeken om avond te eten. Na een paar menus gecheckt te hebben vonden we een restaurant, waar ze ons aan een lange tafel neerzetten. Terug bij het hostel kletsten we over van alles en nog wat en om 01.00 vond ik het wel tijd om te gaan slapen. 


d a y  2


De volgende ochtend stond er een frans ontbijtje voor ons klaar. Een heerlijke croissant met jam en een mini pain au chocolat. Deze dag bezochten we het huis van Charles de Gaulle, aten we heerlijke crêpes tijdens de lunch en beklommen we de Belfort toren. Geheel via de trap, om de beenspieren te trainen. 


d a y  3


En toen was het alweer zondag. Het weekend vloog voorbij, maar we hadden gelukkig nog een hele dag om te genieten van de Franse stad. Onderweg naar de markt brak het zonnetje door en Lille leek nog mooier dan eerst. Op de markt kochten we fruit om op de busreis terug op te eten, maar we hadden snel genoeg van de markt en gingen op zoek naar een plekje om te lunchen. Uiteindelijk hebben we croque-monsieurs op. De laatste toeristische attractie van het weekend was het Palais des Beaux Arts. Daar werden we omringd door prachtige schilderijen en de prachtige architectuur van het gebouw zelf. (Daarnaast blijk ik heel veel verticale foto's te hebben gemaakt.) 's Avonds nam de bus ons mee terug naar Nederland en na nog een treinreisje viel ik dankbaar in slaap in mijn eigen bed. 



Au revoir Lille!
Merci pour tout,

Wat is jullie favoriete plek in Frankrijk?


liefs

4 comments :

  1. zo'n fijne post!! fijn dat jullie zo frans gegeten hebben telkens!!

    ReplyDelete
  2. oohhh kei mooie foto's!! ik ben een maand geleden ook in Lille geweesst met school (wel maar 1 dagje) en het is idd zo'n mooie stad!!

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie stad en prachtige schilderijen
    En al dat lekkere eten klinkt ook zeker niet verkeerd ;p

    ReplyDelete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10