Saturday 16 March 2019

wat ik de afgelopen maanden heb uitgespookt


Een tijdje geleden postte ik het artikel 'studeren in utrecht' om te vertellen hoe het proces van een vervolgstudie kiezen bij mij verliep. Sinds dat artikel heb ik eigenlijk niet meer laten weten hoe het verder is gegaan en hoe mijn leven er nu uit ziet, zeg maar (dat klinkt heel dramatisch maar goed). Zelf ben ik altijd erg geïnteresseerd in wat anderen doen en denken en hoe het leven van mijn leeftijdsgenoten eruit ziet. Het is altijd erg leuk om te lezen, maar ik merk dat ik dat zelf niet echt deel. Ik vond het dus wel tijd om over het leven te praten en jullie een soort life-update te geven, want mijn blog mist in mijn mening vaak wat meer persoonlijke woorden en wat persoonlijk geklets.


Mijn eerste twee blokken van de universiteit zitten erop en ik zit nu op de helft van blok 3. Ik kan niet geloven hoe snel het is gegaan en dat ik nog niet echt heb laten weten hoe ik mijn studie vind tot nu toe. 

Allereerst is het - denk ik - een heel goed teken dat ik nog steeds aan het studeren ben in de studie die ik vorig jaar koos. Ik ben heel blij met mijn keuze en heb het zo zo zo naar mijn zin (behalve in de tentamenperiode). 

Mijn studie is een beetje anders dan anders. Je kunt zelf je pad bepalen en een beetje je eigen studie samenstellen binnen de geesteswetenschappen. Zo volgde ik het eerste blok een vak Engels (Linguistics) en Kunst in Context. In het tweede blok deed ik Engels (Culture) en het vak Emoties in woorden, zinnen en verhalen. Hierdoor merkte ik dat ik toch niet verder wilde met Engels en dat mijn passie ook niet echt bij kunstgeschiedenis ligt. Emoties vond ik geweldig, dus daar wil ik zeker nog iets mee gaan doen in mijn tweede jaar. Nu volg ik voorbereidende cursussen voor volgend jaar, zodat wij als TCSers mee kunnen komen met de eigenlijke hoofdrichtingen van andere studies. We moeten volgend jaar namelijk een bepaalde hoofdrichting hebben gekozen. Dus nu volg ik Film om volgend schooljaar Film- en mediacultuur te gaan doen (if i don’t change my mind). Daarnaast ga ik een inleiding voor Televisie volgen om ook te kijken hoe dat is. Maar als je een andere TCSer vraagt wat hij/zij gaat doen, dan krijg je waarschijnlijk een heel ander antwoord. 

Naast Film volg ik een inleiding van Taalkundig Onderzoek. Bij nader inzien gaat dit 'm niet worden. Ik vind het interessant, maar vergeleken met Film veel minder leuk. Wel ben ik blij dat ik even kon zien hoe het was om dit vak te volgen! Ik volg het vak natuurlijk nog wel tot het einde van het blok.

De lessen van het afgelopen jaar zijn in het algemeen super interessant, wel merk ik dat ik me soms bedolven voel onder al het leeswerk en opdrachten. Dan gaat het plannen niet zo gemakkelijk. 


Daarnaast ben ik er eindelijk achter gekomen dat de trein een prima plekje is om blogposts te typen. Het heeft even geduurd maar tot die conclusie ben ik gekomen na 5 maanden heen en weer reizen. 

Speaking of heen en weer reizen: dit is nog super super onzeker en het gaat waarschijnlijk niet door... Maar, ik ga waarschijnlijk de komende maand voor het eerst hospiteren! Een studiegenootje woont net in een nieuw huis en ze vertelde me dat er een kamer vrijkomt. Ze vroeg of ik interesse had en ik zei ja! Nu is de kans er wel en niet dat ik uiteindelijk de kamer krijg, maar ik vond het wel leuk om even te delen! I'll keep you updated on this ;)



hoe gaat het met jullie?


liefs!

4 comments :

  1. ooh echt kei tof om eens te horen hoe het je afgaat met je studies!! klinkt allemaal echt interessant, vooral die film inderdaad! maar kunstgeschiedenis klinkt ook wel tof! heel cool dat je misschien gaat hospiteren, ik hoop dat je de kamer krijgt!! veel succes en plezier met je studie nog & met het hospiteren (hopelijk), liefssss <33

    ReplyDelete
  2. heel erg bedankt!!! ik ben blij dat het een beetje interessant was om te lezen hihi <3 liefs terug!

    ReplyDelete
  3. Ik ben zo blij dat het lekker gaat met je studie! Als ik het zo lees heb je echt een goede keuze gemaakt met deze studie! Echt iets voor jou! En wow, ik had er ook nog niet aan gedacht om in de trein mijn Blogpost te schrijven! Dat ga ik vanaf September ook gewoon doen!

    ReplyDelete
  4. Je studie klinkt echt supertof, lekker creatief allemaal! En je hoeft nu natuurlijk ook nog niet helemaal te weten hoe het allemaal precies gaat lopen, dat is misschien juist wel leuk. Is allang fijn om steeds meer uit te vinden over waar je interesses liggen :) Succes met hospiteren, mocht het doorgaan!

    ReplyDelete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10