Tuesday 30 October 2018

autumn favourites


autumn; ˈɔːtəm/ noun

the season after summer and before winter, in the northern hemisphere from September to November and in the southern hemisphere from March to May.
"the countryside is ablaze with colour in autumn"



De herfst is mijn favoriete seizoen (en niet alleen omdat ik jarig ben in de herfst). Ik vind het altijd moeilijk te omschrijven waarom ik dat vind, maar laatst las ik een stukje in de krant die mijn gevoel perfect weergaf. Er stond dat de lucht in de herfst aanvoelt alsof je voor het eerst weer kan ademen na de benauwde zomermaanden. Het is alsof de atmosfeer meer zuurstof bevat wanneer je de koele lucht je longen in voelt stromen. Daarnaast verkleuren de bladeren in de prachtigste tinten en elke keer dat ik een blik naar buiten werp krult er een lach om mijn lippen. De herfst is magisch. En ik wou dat het langer duurde.

In dit artikel zet ik een paar herfst favorieten op een rij. Ik zag deze foto's van een jaar terug als ongepubliceerd in mijn overzicht staan en wilde ze toch nog posten! 



brillenkoker uit brighton

van sass & belle 




a cup of tea (or three)

rooibos rooibos rooibos!




 mijn trouwe stappers

clarks desert boots




 cozy-on-the-couch-movies

 hocus pocus & the age of adaline




songs to listen to

imagine dragons - next to me
lsd - thunderclouds
zedd, elley duhé - happy now
bastille - laura palmer
matt simons - with you

blogs to read on a rainy day




xxx

16 comments :

  1. awww thanks schat! I love your blog! ik noet echt weer iets posten binnenkort

    ReplyDelete
  2. geweldig leuke foto's! ik wist eigenlijk ook nooit te zeggen waarom ik de herfst zo fijn vond, nu dus wel: het geeft echt het gevoel alsof ik na een lange tijd weer kan ademen. <3

    ReplyDelete
  3. eerst en vooral: zooooo lief om mij te noemen, dankjeee!!!!! <3 Hele toffe foto's, die van het blad zijn mijn favorieten!! Leuk dat je de foto's na een jaar nog hebt getoond! Die films ga ik zeker eens kijken, ik heb al zin in nog eens een gezellig herfstig filmavondje! liefs,

    ReplyDelete
  4. wauw, zo leuk deze post!! Héél erg lief dat je mij hebt vermeld! (Knuffel!!❤️) Echt hele leuke foto's ook, Laura Palmer van Bastille vind ik zoooo'n mooi liedje! Hmmm, gewoon echt een zalige post! xxx

    ReplyDelete
  5. Aaah je Clarks zijn zo gaaf!! Is rooibos echt zo lekker? Ik heb het nog nooit gehad, oeps haha. En wat mega mega mega mega lief dat je mij hebt vermeld!! Zo lief, dankje dankje!! ❤️ En oh, wat zijn je foto’s mooi. Love die herfst vibes!! X

    ReplyDelete
    Replies
    1. dankjewel en heel heel graag gedaan!! rooibos is mijn favoriet, maar ik zou niet uit kunnen leggen waarom :)

      Delete
  6. Wat een leuke post! The age of adaline wil ik ook echt graag nog eens zien! Zo lief en leuk dat je met hebt genoemd, dankjeeee <3 Ik ga gelijk die nummers even luisteren ook, ben benieuwd! :)

    ReplyDelete
  7. Erg mooie foto's en leuke post om te lezen. Ik ben ook dol op de herfst en hou van de frisse lucht, de mooi gekleurde bladeren en de paddenstoelen die uit de grond schieten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ja inderdaad! zo jammer dat de herfst alweer bijna voorbij is...

      Delete
  8. Leuke favorieten! Die brillenkoker vind ik echt zo mooi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10