Wednesday 21 August 2019

kuala lumpur // the malaysia diaries pt. 1


Al heel het jaar keek ik uit naar deze reis. Samen met mijn familie en een ander gezin waarmee we bevriend zijn gingen we naar Maleisië! Mijn ouders wilden ons altijd al eens Azië laten zien. In 3 weken reisden we van plek naar plek en hebben heel veel gezien van het land. Nu ben ik vooral nog aan het nagenieten van de foto's, want ik kan niet geloven dat we alweer thuis zijn. 

We vlogen vanaf Schiphol naar Guangzhou. Vanaf Guangzhou stapten we over en gingen we naar onze eerste bestemming in Maleisie: Kuala Lumpur. Toen we landden en ik de palmbomen in de verte zag staan voelde het alsof de reis echt was begonnen. 



De jet lag en het niet slapen in het vliegtuig eiste zijn tol aan het einde van de reisdag. Toch gingen we nog avondeten bij het Hard Rock Café en wandelden we nog naar de Petronas Twin Towers toen het donker was. Daarna plofte ik mijn bed in en sliep ik tot zes uur 's ochtends. Ik had liever nog wat langer doorgeslapen, maar om zes uur klonk de gebedsoproep van een moskee in de buurt door de straten. Het was een goede reminder van waar ik me bevond. Dit was niet Nederland waar je af en toe de kerkklokken hoort luiden. 

Die dag liepen we nogmaals richting de Twin Towers om ze te aanschouwen in het daglicht. Ook was er een parkje dichtbij waar we op de trappen onze lunch aten. We wilden eigenlijk nog de stadsjungle in, maar alle ingangen leken gesloten te zijn. En dus gingen we maar met de monorail. Een paar haltes verder was een grote shopping mall waar we naar binnen gingen. Het was een mega gebouw met super veel verdiepingen. Er stond zelfs een achtbaan in. 

's Avonds aten we in een straat die volledig bestond uit restaurantjes. Iedereen probeerde onze grote groep te overtuigen om bij hen te komen eten. Uiteindelijk zijn we maar ergens gaan zitten, want alle restaurantjes leken op elkaar. Ik at een noedelsoep met dumplings, maar al snel ontdekte ik door een hapje van iemand anders te nemen dat gefrituurde rijst een heel lekker gerecht is om te eten daar!



Op de tweede en laatste dag in Kuala Lumpur maakten we een fietstocht met MikeBikes. Op knaloranje fietsen met oranje hesjes gingen we de stad door. Nu konden we echt niets anders doen dan opvallen. We fietsten naar de oorspronkelijke huizen die zich net iets buiten het centrum bevonden. Ook bezochten we een drukke markt waar ze fruit, groenten en vlees verkochten. De gidsen lieten ons een aantal lokale vruchten proeven, zoals rambutan. Daarnaast stopten we bij een Chinese tempel. De gids vertelde ons over de goden en gebruiken. Na de tocht brachten de gidsen ons nog naar een restaurantje waar ze ons allerlei lekkernijen voorschotelden.

De volgende dag vervolgden we onze reis en gingen we naar de jungle in Taman Negara. Maar daarover meer in part two... ;)


liefs,
Eva

3 comments :

  1. Maleisië lijkt me zo'n bijzondere plek! Ik ben benieuwd naar meer foto's!

    ReplyDelete
  2. wooooooww, echt oprecht zo'n mooie foto's!!! echt een heel mooi land denk ik als ik naar deze foto's kijk!

    ReplyDelete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10