Saturday 31 August 2019

redang & melaka // the malaysia diaries pt. 4


Redang leek wel een droom. We stapten van de ene boot naar de ander, met het klotsende blauwe water onder mijn voeten. De kleur van het water. Ongelofelijk mooi. En zo helder! Zo had ik het nog nooit gezien. Toen we weggingen was ik nog steeds niet gewend aan de kleur. Met een andere boot werden we afgezet op het strand. Onze voeten raakten het witte zand aan en ik werd niet alleen verblind door de weerkaatsing van de zon, maar door de schoonheid van het eiland. Ik moest mezelf even knijpen. Ja, dit was echt. 



In de laatste week van onze vakantie spendeerden we vijf dagen op het eiland Redang, ten oosten van MaleisiĆ«. Met een bootrit van anderhalf uur, klotsend over de golven van de open zee, werden we naar het prachtige eiland gebracht. Al die dagen zijn gespendeerd met zwemmen, bodyboarden, snorkelen, volleyballen en lezen. 

Het snorkelen was een bijna onbeschrijfelijke ervaring. Door het heldere water en het zonlicht dat op het koraal scheen kon ik alles prachtig zien. Boven water lijkt er alsof er niets zit, maar dan duik je onder en je ziet een hele andere wereld. Er waren onwijs veel vissen en ze waren niet bang om dichtbij te komen, waardoor je soms midden in een school zwom. We zagen babyhaaien. Ook zagen we "Nemo's" bij de anemonen (deze beestjes waren nog wel het leukst! En wat zijn ze klein!) Op een dag zijn we met een boot naar de andere kant van het eiland gevaren. Hier konden we ook snorkelen en zagen we zeeschildpadden! De gidsen hadden voer voor de schildpadden, wat ik iets minder fijn vond, want de schildpadden kwamen zo dichtbij dat ze soms een beetje in de verdrukking raakten. Van een afstandje heb ik ze bekeken. Dit was een ervaring om nooit meer te vergeten. Zwemmen met zeeschildpadden! *squeeeal*

Een paar dagen later ging ik samen met mijn vader en nog drie anderen uit ons groepje lopend door de jungle naar de andere kant van het eiland. Het was een tocht van drie kwartier, maar aan het einde wachtte een duik in de zee op ons. Daar zwommen we nogmaals naar de zeeschildpadden met onze snorkels. Na een lekkere lunch op het strand maakten we de tocht weer terug. 


Na een boottocht naar het vaste land en een binnenlandse vlucht kwamen we aan in Melaka. Hier waren we een avond en een ochtend. De avond besteedden we door in te gaan avondeten in een straat vlakbij ons hotel. We werden bij een restaurantje naar binnen gelokt door de heerlijke pizzageur. Na het eten belandden we midden in de drukte van de markt die elke vrijdag- en zaterdagavond plaatsvindt. Ze verkochten er van alles: Van bubble-tea oorbellen tot telefoonhoesjes en haarspeldjes. 

De volgende ochtend hadden we nog heel even de tijd om door het centrum van Melaka te wandelen. Het was ons laatste dagje in MaleisiĆ«, wat heel onwerkelijk aanvoelde. Ik vond het zo jammer, maar was ook blij om weer naar huis te gaan na zo'n mooie reis. De busjes brachten ons naar het vliegveld en om 18.00 vlogen we boven de wolken en de lichtjes van MaleisiĆ«. 


Waar zijn jullie naartoe geweest op vakantie?



liefs,

1 comment :

  1. Wauw, wat een mooie foto's. Ik krijg spontaan zin om in het vliegtuig te springen.

    ReplyDelete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10